MS Excel, poziom średnio zaawansowany

Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które już korzystają z programu i chciałby poszerzyć wiedzę i umiejętności z funkcji dostępnych w MS Excel.

Dzięki szkoleniu uczestnicy nauczą się skrótów pozwalających na szybszą pracę z programem, nauczą się analizy danych za pomocą sortowania oraz filtrowania, pisania formuł, tworzenia tabel i wykresów oraz importowania danych.

W szkoleniu kładziemy nacisk na praktyczne wykorzystanie programu w pracy oraz możliwość przedyskutowania poszczególnych zagadnień z trenerem.

Szkolenie z Excela odbywa się przy użyciu komputerów, które zapewnia organizator w cenie szkolenia. Jeśli mają Państwo życzenie przyjść na szkolenie z własnym komputerem – prosimy o wcześniejszą informację. W cenie szkolenia uczestnicy otrzymują książkę tematyczną zawierającą poruszane na szkoleniu zagadnienia oraz inne przydatne informacje w obsłudze programu Excel.

Prowadzący:

Marcin Kaczmarek - Absolwent Informatyki. Prowadzi własną działalność gospodarczą skupiającą się na obsłudze firm z zakresu informatyki – administrowanie serwerami, serwisem komputerowym, szkoleniami informatycznymi, obsługą szkoleń – organizacja oraz wynajem sprzętu komputerowego. Od 2008 roku trener IT w specjalizacji Microsoft Office z certyfikatem Microsoft Office Specjalisty z zakresu Excel, Word oraz PowerPoint na wszystkich poziomach zaawansowania. Trener i egzaminator ECDL z uprawnieniami Core oraz Advanced. Posiada doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z obsługi platform e-learningowych oraz specjalnych programów Administracji Państwowej oraz Urzędów Miast i Gmin. Ponadto prowadzi szkolenia z obsługi podpisu elektronicznego oraz przepisów prawa dotyczących jego funkcjonowania. Prowadził zajęcia w ramach wielu projektów dofinansowanych przez Unię Europejską oraz Krajowy Fundusz Szkoleniowy. Zrealizował łącznie ponad 8000 godzin szkoleń.

Data szkolenia: 02.03 - 03.03.2020 r.

Miejsce szkolenia: Poznań

Liczba godzin: 14

Cena szkolenia:

990 zł z VAT

Program szkolenia

1.  Skróty klawiaturowe (20 min)

  • Skróty poruszania się po arkuszu
  • Skróty zaznaczania
  • Skróty uruchamiania narzędzi
  • Skróty edycji
  • Skróty systemowe

2.  Wstęp do szkolenia Excel średniozaawansowany – powtórka (30 min)

  • Typy danych w komórkach
  • Praca na arkuszach i skoroszytach
  • Formatowanie komórek
  • Rodzaje odwołań w formułach i funkcjach

3.  Formatowanie warunkowe (50 min)

  • Wyróżnianie komórek według dostępnych reguł
  • Wyróżnianie komórek z użyciem gotowych schematów kolorów i ikon
  • Zarządzanie regułami formatowania warunkowego
  • Porównywanie tabel za pomocą formatowania warunkowego

4.  Analiza danych za pomocą sortowania i filtrowania tabel (60 min)

  • Sortowanie danych tekstowych
  • Sortowanie danych liczbowych
  • Sortowanie danych typu data
  • Sortowanie wielopoziomowe
  • Pozostałe rodzaje sortowania
  • Filtrowanie danych tekstowych
  • Filtrowanie danych liczbowych
  • Filtrowanie danych typu data
  • Edycja oraz wyłączanie filtrowania
  • Filtrowanie za pomocą operatorów zastępczych

5.  Funkcje tekstowe (70 min)

  • Funkcje konwertowania tekstu: LITERY.MAŁE, LITERY.WIELKIE, Z.WIELKIEJ.LITERY
  • Funkcje wypisywania tekstu: FRAGMENT.TEKSTU, LEWY, PRAWY
  • Funkcje dodatkowe: DŁ, PORÓWNAJ, TEKST, USUŃ.ZBĘDNE.ODSTĘPY, ZŁĄCZ.TEKST, ZNAJDŹ
  • Zagnieżdżanie funkcji tekstowych

6.  Funkcje logiczne (70 min)

  • Omówienie funkcji LUB, ORAZ
  • Omówienie funkcji JEŻELI
  • Zagnieżdżenie funkcji JEŻELI

7.  Funkcje dat (60 min)

  • Omówienie specyfiki daty w Excelu
  • Formatowanie komórek z datą
  • Obliczenia dat – wady i zalety
  • Obliczenia czasu
  • Funkcje dat: DATA, DATA.RÓŻNICA, DZIEŃ.ROBOCZY, DNI.ROBOCZE, DZIŚ, TERAZ

8.  Funkcje analizy danych (80 min)

  • Omówienie funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO
  • Omówienie funkcji SUMA.JEŻELI
  • Omówienie funkcji LICZ.JEŻELI
  • Omówienie funkcji SUMA.WARUNKÓW
  • Omówienie funkcji LICZ.WARUNKI

9.  Grupowanie danych (30 min)

  • Tworzenie ręcznych grup kolumn lub wierszy
  • Automatyczne grupowanie

10.  Narzędzie Suma częściowa (40 min)

  • Tworzenie podsumowanie za pomocą narzędzia Suma częściowa
  • Tworzenie wielowątkowego podsumowania za pomocą narzędzia Suma częściowa
  • Wykorzystanie pozostałych funkcji w narzędziu Suma częściowa

11.  Tabele przestawne (100 min)

  • Tworzenie tabeli przestawnej
  • Omówienie obszarów: Filtry, Etykiety wierszy, Etykiety kolumn oraz Wartości
  • Analizowanie danych tabeli: sumowanie, średnia oraz zapis procentowy z jednej kolumny danych
  • Aktualizowanie tabeli przestawnej
  • Grupowanie danych liczbowych oraz dat w tabeli przestawnej
  • Tworzenie wykresu przestawnego
  • Omówienie problemów przy tworzeniu tabeli przestawnej

12.  Tabele automatyczne (30 min)

  • Tworzenie automatycznej tabeli
  • Wstawianie, usuwanie kolumn i wierszy w tabeli automatycznej
  • Formatowanie tabel automatycznych

13.  Ochrona plików, arkuszy oraz komórek (40 min)

  • Ochrona arkusza
  • Ochrona pliku
  • Ograniczenie komórek przed edycją
  • Bezpieczeństwo na podstawie typów plików

14.  Importowanie danych (40 min)

  • Importowanie danych z baz danych programu Access
  • Importowanie danych z pliku tekstowego
  • Konsolidacja arkuszy
  • Podsumowanie według arkuszy lub skoroszytów

 

Korzyści wynikające ze szkolenia

  • poszerzenie wiedzy i umiejętności programu MS Excel;
  • zastosowanie programu na wielopoziomowym obszarze;
  • praktyczne przećwiczenie poszczególnych zagadnień podczas szkolenia;
  • możliwość konsultacji z trenerem;
  • zwiększenie swoich kompetencji zawodowych;
  • zwiększenie swojej atrakcyjności na rynku pracy;
  • sprawna analiza danych i prezentowanie ich w przejrzysty sposób;
  • podejmowanie lepszych decyzji, dzięki uporządkowaniu danych w arkuszu.

Co otrzymują Państwo w ramach szkolenia

CERTYFIKAT UKOŃCZENIA SZKOLENIA

POCZĘSTUNEK KAWOWY

PROFESJONALNE MATERIAŁY SZKOLENIOWE

KOMFORTOWE SALE SZKOLENIOWE

MAŁE GRUPY SZKOLENIOWE

PAKIET UCZESTNIKA 

POSIŁEK W FORMIE OBIADU

POZYTYWNĄ ENERGIĘ I MOTYWACJĘ DO DALSZEGO ROZWOJU