Skuteczna sprzedaż to szereg zasad, którymi należy się kierować, aby zwiększyć szansę pozyskania klienta, nawiązania długotrwałej relacji biznesowej oraz finalizowania transakcji finansowych z klientem. Rozmowa handlowa jest bardzo ważnym etapem na drodze sprzedaży i może mieć decydujący wpływ, czy kontrahent zechce nawiązać z nami współpracę.
Szkolenie skierowane jest przede wszystkim do handlowców i przedsiębiorców, mających bezpośredni lub pośredni kontakt z klientem zewnętrznym.
Celem szkolenia jest nabycie umiejętności, które wzmocnią działania sprzedażowe w codziennej praktyce zawodowej.
Uczestnik nauczy się zasad skutecznej i nowoczesnej sprzedaży oraz będzie potrafił rozpoznawać typ klienta i dopasowywać do niego styl prowadzenia rozmowy. Po ukończonym szkoleniu uczestnik będzie potrafił właściwie wykorzystywać argumenty sprzedażowe, operować językiem korzyści dla klienta, budować dobre i długotrwałe relacje z klientami, a przede wszystkim finalizować sprzedaż. Szkolenie skuteczna sprzedaż oparte jest na wielu praktycznych metodach.
Prowadzący:
Wiktor Wojciechowski - Od 22 lat jest trenerem rozwoju osobistego. Łączna ilość dni zrealizowanych przez niego szkoleń przekroczyła 2200, ponad 500 dni coachingu oraz 500 dni doradztwa. Doświadczenie managerskie wykorzystuje na szkoleniach z zarządzania ludźmi. Prowadzi kompleksowe projekty rozwojowe. W swojej pracy stosuje training on the job. Uczestnicy doceniają jego wiedzę praktyczną, długoletnie doświadczenie oraz przykłady z życia. Doskonale radzi sobie z grupami zaawansowanymi (my już wszystko mieliśmy), wypalonymi zawodowo (mnie to nie jest potrzebne) oraz wysłanymi przez szefa na szkolenie (ja muszę pracować, a nie szkolić się). W czasie wolnym od głównych zajęć zawodowych współpracuje ze Studenckimi Kołami Menedżerów, stowarzyszeniami osób niepełnosprawnych, jako coach i mentor pomaga bezrobotnym.
Program szkolenia
1. Rozpoczęcie szkolenia
- Prezentacja celów
- Prezentacja zasad
- Ćwiczenie Otwarty krąg – autoprezentacja uczestników
2. Od czego zależy skuteczna sprzedaż
- Dyskusja moderowana
- Moje mocne strony
3. Model sprzedaży B2B
- Przygotowanie
- Otwarcie
- Rozpoznanie potrzeb klienta
- Prezentacja oferty
- Odpieranie zastrzeżeń
- Zamknięcie sprzedaży
4. Przygotowanie
- Prospecting
- Moja strategia sprzedaży
- CRM
- Telefoniczne umawianie spotkań
- Automotywacja
- Samospełniające się przepowiednie
5. Otwarcie
- Pierwsze wrażenie na kliencie
- Wybrane elementy savoir vivre
- Small Talk (wspólne pasje, co nas łączy)
- Test temperamentu (sangwinik, choleryk, melancholik, flegmatyk)
- Budowanie relacji z klientem
6. Rozpoznanie potrzeb klienta
- Jak pytać, żeby uzyskiwać potrzebne informacje
- Kreowanie potrzeb klienta
- Autodiagnoza możliwość komunikacyjnych – Test
7. Prezentacja oferty
- Co kupuje klient ?
- Skuteczna argumentacja
- Język korzyści
- Wybrane elementy sztuki prezentacji
8. Odpieranie zastrzeżeń klienta
- Uzasadnione i nieuzasadnione zastrzeżenia klienta
- Zastrzeżenia jako element gry handlowej
- Techniki odpierania zastrzeżeń
9. Zamykanie sprzedaży
- Techniki zamykania sprzedaży
- Realizacja zamówienia
10. Reguły wpływu społecznego
- Psychologiczna istota reguł wpływ społecznego
- Wykorzystanie reguł wpływu społecznego w sprzedaży
- Technika niskiej piłki
- Stopa w drzwi
11. Wybrane techniki zaawansowanej sprzedaży
- Techniki zamykania sprzedaży Briana Tracy
- Techniki Davida Sandlera
12. Podsumowanie i zakończenie warsztatu
- Kto zabrał mój ser – film szkoleniowy
- Karta Osobistego Rozwoju
- Ankieta ewaluacyjna
Korzyści wynikające ze szkolenia
- autoanaliza własnego potencjału;
- znajomość zasad skutecznej i nowoczesnej sprzedaży usług i produktów;
- stosowanie argumentów sprzedażowych;
- właściwe prowadzenie rozmowy handlowej;
- budowanie dobrych i długotrwałych relacji z klientem;
- znajomość zasad savoir vivre w kontakcie z klientem;
- skuteczne reagowanie na obiekcje i odmowy klienta;
- operowanie językiem korzyści dla klienta;
- rozpoznawanie typu klienta i umiejętność dopasowywania do niego stylu rozmowy;
- umiejętność zamykania sprzedaży, czyli przekonywania nieprzekonanych;
- wykorzystanie uzyskanej wiedzy i doświadczenia w codziennej praktyce sprzedażowej.
Co otrzymują Państwo w ramach szkolenia
CERTYFIKAT UKOŃCZENIA SZKOLENIA
POCZĘSTUNEK KAWOWY
PROFESJONALNE MATERIAŁY SZKOLENIOWE
KOMFORTOWE SALE SZKOLENIOWE
MAŁE GRUPY SZKOLENIOWE
PAKIET UCZESTNIKA
POSIŁEK W FORMIE OBIADU
POZYTYWNĄ ENERGIĘ I MOTYWACJĘ DO DALSZEGO ROZWOJU